29.11.10

mediahörhöilyä

Hehe, heip taas. ü Aattelin nyt tehdä jonkinsortin postauksen mun tänhetkisestä duunista, ku monella ei varmasti oo hajuakaan, et mitä tää neiti ruudun toisella puolen oikeen tekeekään! En muutenkaa pahemmi puhu mun duunista ulkopuolisille, koska tiedän, et useimmilla ei oo hajuakaan siitä mitä mä oikeen selitän joten pidän mieluummin turpani kiinni :-D Tai yleensäkkää alasta, mitä mä vieläkin opiskelen. Toivottavasti tää vähän valottas teitä : D



Ensin koulusta!
Eli, asia on niin, että menin vuonna '07 yhdeksännen luokan jälkeen SKTO:n (Satakunnan käsi-ja taideteollisuusoppilaitos) opiskelemaan audiovisuaalista viestintää ja suuntana elokuva-assistentti, vaikkakin valmistuttua ammattinimike on media-assistentti. Meen koulun nimi kyl valitettavasti muuttu ja se on nykyään "Satakunnan ammattiopisto Nakkilan yksikkö." Koko kolmivuotisella opiskeluajalla työssäoppimisen määrä on yhteensä puoli vuotta ja mä käyn sitä parhaillaan kokonaan putkeen, vaikka se on tosiaan normaalisti kaks kuukautta kerrallaan. Mun piti valmistua viime keväänä, mut valitettavasti mulla oli/on rästissä mm. yhteisiä aineita (joka on tosi turhauttavaa) jotka sit esti mun valmistumisen. Niin, se valmistuminen sit lykkäänty aikalailla ja taistelen kokoajan saavuttaakseni sen :--) Toivon, että kouluni olis ohi tammikuussa!
Opiskelun aikana koulussa on tullut opittua ihan kamalan paljon kaikkea elokuva-, ja tv-alasta. Tietty elokuvien teosta ja sisällöstä, tekniikasta jaja.... Ja kaikenmoisesta mikä media-alaan liittyy. 

                                                                  Elokuva ei ole huora. - T.T



Työssäoppimisesta!
Jep, oon ollu syksystä asti TOPpimassa SEKK:ssä, eli Satakunnan Elävän Kuvan Keskuksessa. Haha, joo toi nettisaitti on aika karmiva; luojan kiitos uudet sivut on parhaillaan koodattavina :-D Toivottavasti ne sais pian käyttöön! (Pahoitteluni työkaverit rehellisestä mielipiteestäni : D)
Mitäs tuolla sekissä sitten tehdään? "SEKK ry on satakuntalainen elokuva- ja media-alan yhteisö. Se toimii alueensa kulttuurisena elokuvakeskuksena. Toimenkuva on edistää alueella mediakulttuurin harrastusta ja mediakasvatuksellista perusopetusta." Jepjep. Hienoa on se, että oon päässy myös tekemään valokuvaushommiakin! Eniten oon tehnyt työtä kehitysvammaisten kanssa, editoinut, photoshopannut, kuvannut ja tehnyt kaikenmoista muuta dvd-kansista seminaarin facebook-tiedottamiseen. :-D Aikaslailla kaikkea. 
Työssäoppiminen päättyy mun osalta joulukuun lopulla, silloin kun joululoma alkaa :-) Pakko muuten sanoa, et isot bitch slapit molemmille poskille sellaisille henkilöille, ketkä mollaa kehitysvammaisia. Se on niin lapsellista ja kamalaa, koska ei ne henkilöt voi sille yhtään mitään. Voi jummi ku pääsisitte tutustumaan niihin, ne on niin lepposia ihmisiä! Ja muistakaa kiittää jotakin isoa kihoa siitä, että ootte terveitä eikä teidän oo tarvinnu syntyä kehitysvammaisena.

Okei nyt mua vituttaa tää fontti! Se on alaosassa isompaa kun kuuluisi, eikä sitä saa normiksi. ARRRRRRRRRRRRGH! Heti jos tekstiin kopioi jotain muualta, niin menee ihan vituiks koko homma :-DD No ei voi mittee....

Ja jatkuu. Tosiaan, sitte ku tää duuni on mun osalta ohi, niin hoidan tietenkin koulun loppuun ja sen jälkeen oon ajatellut hakea oppisopimuspaikkaa jostakin valokuvausmestasta :-) 

"Hyvä koti ei ole kenenkään työpaikka."

Toivottavasti tää vähän valotti teitä! - E 

No comments:

Post a Comment

ENYA / 24 / PORI, FINLAND

• Adobe Photoshop CS5
• Nikon D7000
• Sigma 18-200mm / f.3.5-6.3 DC OS HSM
• Samyang Fisheye 8mm
• Nikkor 50mm / f.1.8